Sabtu, 7 Mac 2015

ILMU BELADIRI TENAGA DALAM



LATIHAN BERDASARKAN PANDUAN BUKU 1


Latihan dasar pertahanan diri tenaga dalam yang akan diterangkan dalam tahap ini merupakan latihan dasar-dasar seni pertahanan diri Pencak Silat. Terdiri dari: latihan pemanasan, latihan belaan dan latihan serangan. Dalam tahap ini, hanya dasar-dasar serangan dan belaan pencak silat yang penting sahaja yang akan diterangkan.

Mahar = RM25




LATIHAN BERDASARKAN PANDUAN BUKU 2

Untuk mereka yang ingin belajar sendiri, sesi latihan ini dipersiapkan agar dapat dipelajari oleh sesiapa sahaja tanpa harus memaksakan agama dan kepercayaan masing-masing. Oleh kerana itulah maka cara membangkitkan tenaga dalam dengan pernafasan tanpa puasa, dzikir dan melafaz jampi, menjadi pilihan yang paling tepat untuk disajikan dalam latihan ini. Puasa, dzikir dan mantera, sebenarnya hanyalah merupakan sarana penunjang. Yang terpenting dan pertama sekali harus dilakukan ialah, melatih kesedaran akan adanya suatu kekuatan daya hidup yang dikurniakan oleh Tuhan kepada manusia dalam bentuk unsur-unsur hidup, sifat-sifat hidup dan lain sebagainya, yang kesemuanya itu melalui suatu imej ditingkatkan keberadaannya. Jika hal itu sudah terlatih dengan baik maka apa sahaja yang telah dicipta (kehendak), dirasa (dibatin) dan dilakukan dengan rasa-nya, secara automatis akan menjadi doa, menjadi mantera/jampi dan menimbulkan suatu daya  atau kekuatan.       Mahar =  RM25
 

LATIHAN BERDASARKAN PANDUAN BUKU 3


Latihan melontarkan kekuatan tenaga dalam yang akan diberikan di dalam siri latihan ini terutama ditekankan pada latihan melontarkan dengan menggunakan peringkat Jurus-jurus tenaga dalam. Kerana selain daripada menyihatkan cara ini juga lebih mudah dan efektif. Sesiapa sahaja yang belajar tenaga dalam mulai dari "kosong" ( sama ada dengan Guru mahupun tanpa Guru), anda disarankan terlebih dahulu mempelajari jurus-jurus tenaga dalam sebelum mempelajari cara-cara Visualisasi. Cara-cara pelontaran tenaga dalam dengan Visualisasi memerlukan Prakondisi yang lebih sukar, dan biasanya hanya boleh dilakukan oleh mereka yang telah menguasai tenaga dalam di tingkat yang lebih tinggi.

Mahar = RM45

LATIHAN BERDASARKAN PANDUAN BUKU 4


Di dalam tahap ini akan dijelaskan manfaat-manfaat tenaga dalam, khususnya untuk pertahanan diri dan perubatan/penyembuhan. Apa yang akan dijelaskan ini merupakan pengetahuan-pengetahuan dasar yang harus difahami oleh sesiapa sahaja yang sedang mempelajari ilmu tenaga dalam di tingkat permulaan.

Mahar = RM45





Pesanan Boleh Dibuat Melalui  SMS DAN diterima melalui Pos Ekspres, Ikuti Langkah Dibawah:
  1. Bank in jumlah kos ke akaun Maybank bernombor 153 010 460 145
  2. Maklumkan maklumat seperti tarikh, masa, jumlah mahar. Juga catatkan tajuk Ilmu Hikmah  yang mahu dipesan berserta nama penuh dan alamat lengkap anda melalui sms (019-9253864).
  3. Setelah menerima maklumat tersebut, pihak kami akan semak maklumat anda dan apabila disahkan betul, pesanan akan diposkan melalui pos ekspress secepat mungkin.
 Alamat Pesanan melalui Pos ialah :
(sertakan Wang Pos atau slip pembayaran bank berserta alamat anda dan  tajuk ilmu) :  
Kepada :                      Cikgu Kamarul,
Peti Surat 343,
15720  Kota Bharu,
Kelantan.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan